Tomuto odboru sa v našej kancelárii venuje cca 20 skúsených právnikov. Pracujeme pre lokálne i medzinárodné spoločnosti, od individuálnych retailerov až po veľké medzinárodné reťazce či kamenné a online predajne pôsobiace v Českej republike a na Slovensku. Máme dlhoročné skúsenosti zo správnych konaní s kontrolnými orgánmi a so zastupovaním klientov v súdnych sporoch.
Reklama umožňuje veľkú mieru kreativity, ale pri jej tvorbe a šírení je potrebné myslieť na to, že ide o prísne regulovanú oblasť kontrolovanú mnohými správnymi orgánmi (Česká obchodná inšpekcia, živnostenské úrady, Štátna poľnohospodárska a potravinárska inšpekcia, Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie a ďalšie ). Špecifická právna úprava potom vo väčšom detaile reguluje reklamu na potraviny, alkohol, liečivá, poskytovanie finančných produktov a ďalšie. Významné právne obmedzenia sa tiež objavujú najmä pri používaní ochranných známok alebo fotografií tretích strán.
S reklamou úzko súvisí aj spotrebiteľské právo, pretože český aj slovenský právny poriadok venujú spotrebiteľom značnú mieru ochrany. Spotrebiteľ musí byť napríklad vždy dôkladne informovaný o ponúkanom produkte alebo o možnostiach na odstúpenie od zmluvy. Špecifická úprava potom rieši najmä reklamácie, spory alebo stanovovanie cien či zľavových akcií. Toto všetko platí ako v prípade predajov v kamenných predajniach, tak aj v prípade internetových obchodov.
Nielen riziko kontrol a prípadných pokút je dôvodom, prečo je potrebné dodržiavať všetky predpisy na ochranu spotrebiteľa a dbať na súlad reklamy so zákonom.
Venujeme sa najmä týmto oblastiam:
Všetkým týmto témam sa venujeme v rámci odborných publikácií, prednášok a vždy aktuálne aj na našom blogu: https://www.havelpartners.blog/spotrebitel/.